Mitt senaste 1,5 hår år!

Okej sorry men jag var tvungen att göra det ändå:P summera.. ja ni har ju hela 2008 i det förra inlägget så här får ni från 2009 och till nu!


Hade klippt mig ganska ordentligt i mars tror jag att det var, med riktigt uppklippt och framåtlutat med lugg. fortfarande mörkbrunt dock.


Så i mitten av april kände jag att jag ville bli ljusare, så jag började slinga, detta är efter första gången.


Efter andra blonderingen tror jag, sjukligt "långhårig"

Alldeles nyklippt, riktigt kort upptill och längre framåtlutat i längderna, eventuellt blonderad en gång till, inte säker.. assnyggt om du frågar mig:P


Fick innan "sika-festen" för mig att jag skulle blondera håret bara liiiite till, detta blev resultatet.. KATASTROF!


Så jag slängde i resten av blonderingen och så då ut såhär, också katastrof, så dagen efter hastar jag ner på Ica i mössa för att rädda festen:P

Det resulterar i en mörkblond färgning som också var riktigt snygg, kanske lite tråkig:P förresten så är jag sjukligt snygg i grön ögonskugga:P Detta var alltså i början av maj..


men redan i slutet av maj hade jag Lessnat på den blekta mörkblonda och färgade tillbaka håret till riktigt mörkbrunt, nästan brunsvart.. också ruskigt snyggt!

När det då var dags att färga igen i juli nångång så valde jag att göra några blonda effekter..


Skulle på bröllop 1:a augusti och fick bara tag i svart löshår, så det blev svart och jag tänkte behålla dom blonda effekterna, som dock missfärgades och blev blå/violett:P ångrar att jag inte behöll det.. det var nice:) färgade dock håret helsvart dagen efter..


Såhär blev det då! Här tror jag att Anna har klippt mig också.. det ser kort ut, och blåsvart:)

Lessnade som på allt annat på svart hår också och ville bli röd igen, Me like red! Här har jag gjort en omgång slingor, en färgning och slingor på det.. Var väldigt melerat, men inte alls dumt!
Höll på och tramsade lite med toningar och färginpackningar under tiden också men det finns inte dokumenterat:P


Så i slutet av november åkte jag till Anna och hon fick slinga bort det sista svarta, det blev eldorange! Skiiit tufft om du frågar mig.. men det hade jag bara en vecka, mest för att håret skulle få vila..


Helfärgade därefter håret rött, tjafsade även här med inpackningar och grejer för att behålla denna fantastiska färg! Och jag avslutade året som rödhårig, denna bild är faktiskt tagen på nyårsafton!


Blev sedan brunett igen eftersom rött är en så flyktig färg:( har fruktansvärt tråkig frisyr egentligen från typ oktober:P håret är på utväxt, hade tänkt spara allt långt:P


Det tog ett par färgningar innan det var riktigt brunt och inte röd/brunt..
Tröttnade sjukt snabbt på att låta håret växa, någon som är förvånad? Så efter att ha råkat missfärga håret mörkare än det var tänkt får jag 250kr i värdecheckar.. handlar upp dom i hårfärg och drar till Övertorneå..


resultatet blev det här.. så gick det med att spara långt:P En klippning, en helblondering ,en färgning och slingor har gett detta resultat som jag har idag! Ska nog eventuellt göra slingor igen nästa vecka.. vi får se!

Så det var mina två senaste år i hår väg:P Tycker ni att jag slog den andra tjejen eller?
Det tycker jag.. 17 olika på inte ens 1,5år.. that's nice! that's me:P

slutsatsen när jag ser detta är ju att det är ett mirakel att jag ens har hår på huvudet som ändå är friskt och fint!
Och att jag är finare i mörkt hår.. men nu ska jag försöka vara ljus i sommar och sen bli riktigt mörk igen på sensommaren/hösten.. kanske tom svart!

Nu ska jag hämta tvätten ur vår nya tvättmaskin:)

P&K

Kommentarer
Postat av: Therese

håller med dig, du passar jättebra i mörkare hår :)

2010-05-01 @ 08:57:53
URL: http://tezzybump.blogg.se/
Postat av: Ida

Ja, tur att du inte haft så långt hår, så som det har färgats och avfärgats, då skulle det nog varit mer av ett trasselsudd än det fina som du har!! :) Jag planerar att låta Lovisa färga mitt hår snart och det ska bli -> hör och häpna: ljusare!!

2010-05-01 @ 12:35:11
Postat av: Gunilla

Du har verkligen haft många olika frisyrer och du passar i nästan alla! :D Kul få se dig i långt hår också.

2010-05-01 @ 12:59:23
URL: http://deltassibiriskakatter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0