Husmorsknep

Jaha.. då var man änka i två och en halv dag igen då..
Men då hinner jag städa i lugn och ro..

Och just nu håller jag på att testa gamla husmorsknep för att få bort mögellukten från våra kläder!
Jag har vissa plagg som jag tvättat 10tals gånger som fortfarande luktar död (som johan säger), men nu måste jag bli av med det, för vi bara bråkar om det annars:P
Så nu stinker hela lägenheten av ättika och det ligger en tvätt i tvättmaskinen som är tvättad med ättika också, så vi får se vad som funkar.. OM det funkar..
och i min garderob står det en kopp med ättika.. usch och fy!
Det sticker i näsan.. Men är less på mögellukten och tjatet från alla runt omkring om hur jag ska göra för att få bort det.. suck!

Jag har även köpt galltvål och ska försöka få bort lite fläckar på kläder, också ska jag se om jag får bort lite andra tråkigheter från våra kläder med glycerol!
Funderar ni på något i tvätt och rengöringsväg kolla denna länken
http://www.dopguiden.se/gordetsjalv/husmorstips.html#643
här finns typ alla husmorsknep du kan behöva!

Nej nu ska jag börja koka palten till middag:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0