Första dagen i skolan..

Jaha.. så var första skoldagen avklarad!
Och jag längtar redan till nästa!
Det var jättekul, visserligen har vi inte hunnit med så jättemycket idag.. men det är ju ändå riktigt kul!
Vi har gått igenom lite hygien och sånt, och baser..
Så vi har haft lite färglära, och där kan jag ju känna att jag hade det lite förspänt som har jobbat med Mary Kay.. Det var många som inte visste att man har olika undertoner i huden..
Och inte kunde grundfärger och vilka färger som tar ut varandra osv.. allt det hade ju jag sedan innan.. men det är alltid bra att få höra allt igen, samt att hon gick igenom det på ett bra sätt så man förstod varför det blir som det blir!
Sen fick vi lägga bas på varandra, alltså med fetsmink, riktigt fotosmink.. jäklar vad kladdigt det blir:P haha tills man fixerat såklart.. sen fick vi lära oss överskugga och fransmarkering.. men det kunde jag också hyfsat redan, men såklart inte med dom produkterna vi använde där, utan jag har ju använt sämre varianter:P haha!
Men jag fick faktiskt inget skäll idag, tror jag gjorde rätt bra ifrån mig:)

Nej nu ska jag börja märka upp alla grejer i väskan så man inte blir av med nått!!

Kommentarer
Postat av: Therese

kul :) du får hålla en makeupskola med oss i bloggen ;)

2010-09-16 @ 20:06:48
URL: http://tezzybump.blogg.se/
Postat av: Therese

ser fram emot det ;)

hur lång utbildning är det?

jadu, det går framåt, har fått ny energi nu! känns bra i magen hehe

2010-09-16 @ 21:24:14
URL: http://tezzybump.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0