Vardagspusslet

Nu är jag less på att inte ha nån ork..
Jag har kännt så så otroligt länge! Jag vill se nån ljusning!
Att åtminstone något bli lättare..
Jag är stressad, men det dyns inte utifrån..
Och jag är så stressad över allt jag borde göra att jag inte får något gjort istället..
Jag ligger hela tiden efter med städning, tvättkorgen är aldrig tom, kylskåpet behöver ständigt fyllas på, mat ska lagas, disk ska diskas.. och mitt upp i allt detta vill jag även hinna träna för att må bra i kroppen och orka med, jag ska jobba jag vill träffa min familj, jag ska hinna träffa Johan mellan hans träningar och jobb..
Vardagspusslet är fasen inte lätt..
Och det känns som om jag aldrig kommer ikapp!
Har fuskstädat i flera månader, skulle behöva göra det ordentligt, skulle behöva plöja igenom hela tvättkorgen..

Största stressen just nu är ju att jag inte jobbar tillräckligt, och är orolig för hur jag ska kunna betala lånet för utbildningen och hur jag ska ha råd att köra fram och tillbaka till stan för utbildningen..
Missförstå mig rätt, utbildningen är det bästa som hänt mig (efter Smilla och Johan;)), men det gör även vardagen lite tightare! Om vi bara hade en fast inkomst skulle allt kännas lättare.. men det är som jag sa till pappa, det är många tillfälligheter som ska slå in för att det ska bli så!

Nej nu ska jag sluta gnälla och lovar att vara mer positiv imorgon! Ni vet ju hur mina depressioner är vid det här laget.. typ en halv dag:)

Kommentarer
Postat av: Anonym

när det är dags att lämna den här världen för den andra världen är det väldigt få som ångrar att de städat för lite! Känn lugnet!!!!

2010-09-22 @ 21:42:21
Postat av: Ellen

Sv: Jo, jag hade som tänkt utan prickar tror jag :) Och självklart får du sminka och fixa håret, det har jag räknat med att du ska göra! ;)

2010-09-25 @ 15:36:28
URL: http://ellenlundstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0