Makeuptrender våren 2011

Har kollat in vilka trender som gäller i vår inom makeup, och istället för att ta bilder från andra har jag gjort egna tolkningar av lookerna..

Naturliga looken, ljusa bryn, neutrala läppar bara lite brun eller svart mascara. Jag har valt att lägga en ljusbrun globskugga också, men bara lätt.. lätt rosa rouge för lite rosighet. (tråkigast om ni frågar mig;))

Nästa trend är mycket färg på ögonen, gärna skarpa kanter inte så mycket suddat, antingen bara färg eller som här med en ordentlig eyeliner med kråkspark, samt att jag lagt svart kajal på vattenlinjen också, matchas enklast med neutrala läppar.. Färgerna är allt från gul (som här), blå, grön, cerise osv.

En annan variant på de färgglada ögonen är att även matcha med ett färgglatt läppstift, här har jag valt vårens läppfärg, orange till ljusblåa ögon! Även denna kan tuffas till med mera eyeliner och markering såklart!
Sotningen hänger fortfarande med (surprise!? blir vi nånsin av med den?) Matchas i vår med neutrala läppar även fast jag kan tycka att det är snyggare med röda läppar till! Sätt ett par schyssta lösögonfransar så är looken complete!
Och glöm inte att en sotning kan varieras oändligt också, prova göra den i bruna toner eller varför inte blå eller lila.. Lägg på glitter låt den glänsa osv osv bara fantasin sätter gränser!

Sista looken är färgglada läppar, här med neutral ögonmakeup men som jag visade tidigare så matchas den även med färg på ögonlocken! Har tidigare bara skrattat åt detta läppstift, men jävlar vad jag trivdes i det..

Så sammanfattningen av våren är ju att du kan köra på typ precis vad du vill :)
Jag som älskar färg är ju asglad, kanske ska börja med cerisa läppar på jobbet:) undrar vad barnen skulle tycka:P
Samtidigt som den som inte gillar att sminka sig så mycket också är helt rätt..
Precis som rockbruden som fortfarande älskar sina sotningar!
Och jag som älskar allt:)

P&K

Kommentarer
Postat av: Therese

sotningar och neutral trivs jag i :) och typ ingen färg på läppaarna haha

2011-02-26 @ 16:37:52
URL: http://tezzybump.blogg.se/
Postat av: Ellen

Du är gör så snygga sminkningar kära syster!

Men det blev lugg alltså? :)

2011-02-28 @ 16:29:45
URL: http://ellenlundstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0