Utmaningar och belöningar

Jag har ett superbra knep för att få lite pli på sig själv!
Jag kallar det för utmaningar och belöningar!
Varje vecka sätter man upp 3 mål som man ska utföra under veckan, för varje mål man utfört får man 1 poäng i veckans slut!
När man sedan samlat ihop tex 10 eller 15 eller 20 poäng (vad man nu själv väljer) så får man en belöning..
Detta kan man använda vid tex viktminskning, sluta snusa/röka, träning osv.. eller som jag som för stunden tänker använda den till att bli bättre på att sköta hemmet! För både jag och min kära sambo är less på att det alltid ser ut som en svinstia här:P Och jag är nog trots allt det största problemet i det här hushållet:P
Jag har valt att samla till 10 poäng och när jag gjort det ska jag få köpa valfri inredningspryl på Ljuva hem!
Såhär ser målen för denna vecka ut:

1. Plocka minst 10 saker till sin riktiga plats varje kväll innan läggdags (det kan låta fjantigt, men jag är expert på att dra fram grejer och lämna dom där:P)
2. Städa minst 1 skåp. (tex kylskåp, frys, skafferi, garderob, köksskåp)
3. Rensa databordet så vi kan fota det för att kunna sälja det!

Så kommer jag utvärdera detta på måndag så får vi se hur det har gått :)

Så nu utmanar jag alla er som läser detta inlägg att göra detsamma, det behöver absolut inte vara något i hemmet, utan välj själva om det är något av dom andra alternativen jag skrivt där uppe eller något helt eget!
Ni får HEMSKT gärna länka till era bloggar eller om ni inte har någon blogg så berätta för mig hur ni tänker ändå!?
Kanske i anteckningar på facebook? Det är lite lättare om man även berättar det för andra för då har iaf jag lite mer press på mig att verkligen fixa det!

Lycka till nu allihopa! Var inte rädda för att utmana er själva!

P&K

Kommentarer
Postat av: Mamma

Heja Linnea! Detta kommer du att fixa, du är ju ganska tjurig...

2011-06-09 @ 08:05:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0