Suck

Jag vet inte om jag berättat hur klumpig jag var första veckan jag hade semester!?
iaf så höll jag på att rensa och städa i skafferiet, så ska jag ställa in något eller iaf göra något också "tjångar" jag i lillfingret mot ena hyllplanet, så att lillfingret viks in mot handen och min lillfingerled (alltså där lillfingret sitter fast) blir väl helt ihop klämd!
Räknade efter och det här är alltså ca 6 veckor sedan.. och jag har fortfarande ont.. och senaste veckan har det blivit värre igen :/
Jag har inte ens kunnat vrida ur vatten ur disktrasan utan att det gjort ganska ordentligt ont!
Och det är klart, men ha börjat jobba ordentligt igen (när dom första 3-4veckorna jag jobbat räknas inte), också är man väl lite oförsiktig, och det är högerhanden!
Men nu blev jag iaf less idag och tejpade ihop fingret med ringfingret med plåster när jag var på jobbet!!
Kanske inte det bästa, men det kändes faktiskt bättre!! För att att bara ha det rakt gör att det känns rätt bra! Att böja det desto sämre!
Så efter jobbet tog jag mig en sväng på apoteket och rådfrågade lite vad jag skulle göra, och det slutade med att jag köpte en rulle sporttejp! Att köpa en handledsskena hade inte hjälpt och dom hade inte så mycket annat, det är ju ett lite bökigt ställe, hade det typ varit en led PÅ lillfingret och inte den närmast handen hade det ju också varot lättare!
Men jag fick iaf vara lite uppfinningsrik, så jag tog lite ståltråd och gjorde en "pinne" så att det ska hålla stabilt, också buntade jag med papper och tejpade sedan ihop fingrarna igen!
Det ser ju hundra gånger värre ut än vad det är :P
Men det känns väldigt skönt!!
Hoppas nu på att detta ska hjälpa så det blir bättre!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0