Redhead

ååååhååå..
Som vanligt ungefär vid den här tiden på året så vill jag bli rödhårig igen..
förra året var jag aldrig riktigt rödhårig, var lite rödblond under sommaren, men inte sådär snyggt röd som jag vill va..
Jag vet att jag borde ge upp tankarna då det är så sjukt svårt att hitta en rödfärg som jag trivs med och vill ha!!

Såhär vill jag att det ska se ut!!

Och jag vet precis vilken färg det var jag använde, jag vet EXAKT hur förpackningen ser ut.. problemet är bara att den inte tillverkas längre :( buuuuhuuuuu.. det var en såndär med färgning och slingor.. en riktigt kopparorange/röd

Eller såhär..

Det här är heller inte en lätt färg att åstadkomma....... Jag hade haft svart innan, och innan dess mörkbrunt med vitt i luggen, och när jag sen började bleka och greja som blev det massa fina röda toner och sen färgade jag på med vad jag tror att jag minns var samma färg som jag skrev om ovan och drog lite slingor och just där det varit blekt tidigare blev det lite extra blekt, också var det lite som fortfarande var svart.. suck.. det blir inte lätt :(

Dessa bilder är också lite roliga då det är dom här bilderna jag oftast tänker på när jag vill spara ut/klippa av mitt hår..
när jag ser den övre bildern vill jag bara låta ALLT växa, jag vill spara ut luggen och alltihopa..
Sen ser man den andra, då vill jag ha precis den där frisyren igen, det var så enkelt!! Och luggen är ju bara helt fantastisk!!
Om ni jämför så visst håller ni ändå med om att det är bättre när jag har lugg!?
Sen ska jag ändå spara ut håret nu!!

Ja, jag ska klura lite mer på det där med rött hår, det blir hursomhelst inte än på ett tag då jag isf tänkte göra det när jag måste sätta om löshåret!!

Kommentarer
Postat av: Ida

Totally agree, mycket bättre med lugg, på den nedre bilden är du väldigt fin!

2012-01-13 @ 22:51:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0