Underbara jobb

Ibland förstår man verkligen vilket underbart jobb man har..
Igår var jag i Bygdeå och jobbade för första gången på minst 3 månader..
Och jag tänkte på vägen dit, undra om barnen jag hade förra året ( som då var väldigt små) kommer ihåg mig, då jag knappt varit där sedan i september egentligen..
Jag fick ju svar på tal när jag kom ut på eftermiddagen och en av dom står där..
Han tittar upp på mig och säger "HEJ!!"
Jag svarar "HEJ ***!!".
Varpå han säger "Jag älskar ju dig!"
Visst är det underbart :)

Och idag när jag kom på jobbet så sitter en flicka snart 5 år precis innan för dörren..
Jag säger "Hej hej!" (typ)
Hon säger " Hej!! ..... Vad snygg du är!!"
Hur ofta får man höra det nästan det första man hör på arbetsdagen egentligen :)

Sen fick jag en så fin kommentar av en förälder på facebook idag också,
"A*** pratade om dig idag när han o jag var ute... "vettu mamma! Linnea på mitt dagis hon är inte min fröken nu. Hon är med de andra barnen" (jag kommenterar då) -saknar du henne? Han svarar "jaa...*tyst en stund*...för vettu mamma..en kille KAN va kär i en tjej o en tjej kan vara kär i en kille..man kan d..." ♥ He misses you♥ du är fantastisk m de små! Saknar dig där!"
Det värmde så otroligt varmt och gott om hjärtat..
Jag önskar verkligen att jag kunde vara på alla förskolor i kommunen samtidigt, en vecka på varje skulle ju vara bra :P Dom ger ju så mycket de små liven!!

Ibland är det jobbigt att jobba med barn också, men det är kommentarer som dessa som gör att man verkligen orkar med!! Gullungar!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0