Dagens makeup (och gårdagens)

Det här var länge sen!! Men jag tänkte vara duktig och bjuda er på lite makeuper som jag faktiskt fotat denna vecka!
Jag hinner inte riktigt med att göra detta på morgonen innan jobbet :P

Och bry er inte alls om att titta på mina läppar på bilderna, då jag inte gör något åt dom.. och dom just nu är helt hiskeliga, konstant fnasiga och torra och superäckliga :P

Första makeupen är från i tisdags, tyvärr har jag inte pillat bort masacarakladdet i ögonskuggan på bilderna såg jag i efterhand.. men ni får stå ut ändå ;) och nej förresten ni får ingen bild från i tisdags, dom var inte bra :P
Sen har jag verkligen haft bad hair day alla dagar denna vecka, och inte orkat bry mig :P

Första bilden blir från igår istället!!



Jag har använt:
Tikei mineral foundation W2
Grimas löspuder
Mary Kay mineral foundation Beige 2

Urban DecayEyeshadow Primer Potion
Yves Rocher ögonbrynspenna 011
Kryolan Highlighter
Kryolan Anhtracite
MUS microshadow Heritage
MUS microshadow Tradition
MUS cake eyeliner black
MUS Max lashes Black

MUS Rouge Terra

Blev riktigt nöjd med onsdagens makeup, kanske för att jag är dödligt förälskad i både Heritage och Tradition från Makeup stores kollektion Ethnic!! alltså den petrolfärgade och den ljuslila som är i globlinjen närmast näsroten!

------------------------------------------


Så dagens makeup som jag bara han bli färdig med innan dom hörde av sig från jobbet och berättade att jag kunde vara ledig idag då det var så lite barn :P
en enkel brun "sotning" blev det iaf, så mina ögon var rätt svullna imorse! Men det funkar ju typ alltid i alla lägen!!



Jag har använt:
Tikei mineral foundation W2
Grimas löspuder
Mary Kay mineral foundation Beige 2

Urban Decays Primer Potion
Yves Rocher ögonbrynspenna 011
Kryolan Highlighter
Grimas ögonskugga nr 565
Kryolan Sudan
MUS eyeliner vanilla
MUS cake eyeliner black
MUS Max lashes Black

MUS Rouge Terra

En mörk skugga över hela locket är kanonbra dom dagarna man vaknar med svullna ögon av olika anledningar, mig händer det rätt ofta om jag blir allergisk innan jag går och lägger mig tex och har gnuggat mycket i ögonen..
Lägg absolut inte ljust på det svullna området då ljusförstorar!! Och undvik gärna skimmer också, en matt skugga passar mycket bättre!!

Nu hoppas jag att jag ska lyckas göra detta oftare!!
Kommer nog inte ladda upp redan på morgonen, men jag hinner ju fota på morgonen och skriva inlägget på kvällen, visst är det en bra deal!?

hoppas ni har en fantastisk dag iaf och att ni tycker att det är roligt att det kommer lite makeuper!!


Kommentarer
Postat av: Ellen

Jag blev minsann också lite förtjust i den petrolfärgade skuggan!

2012-03-08 @ 17:45:27
URL: http://ellenlundstrom.blogg.se/
Postat av: Gunilla, S*Deltas

Vad roligt att se så många fina make-uper :) Blir lite inspirerad och kanske skulle jag orka prova själv. :)



Förresten, är det OK om jag lägger till dig på min blogglista (även om det inte alltid är så mkt om Smilla)? Hälsa J o pussa vackra Smilla! kram

2012-03-11 @ 14:32:21
URL: http://www.deltaskatter.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0