Vad ska du bli när du blir stor?

Vad ska man bli när man blir stor??
och när är man stor?
Är jag inte redan stor?
Jag är ju faktiskt 25 år...
jag är så less på att inte ha ett jobb som är MITT jobb..
Visst har jag jobbat massor sedan gymnasiet, men det är trots allt ca 4,5 år sedan jag gick ut gymnasiet och jag har inte ett jobb som är mitt eget, jag har inte ett jobb som är fast och jag har fan ingen semester :(
25år liksom, jag trodde att jag skulle ha ett jobb då!
Sitter och tittar på vuxenutbildningar, men vad vill jag bli då??
Jag är ju redan makeupartist och skulle verkligen ÄLSKA att jobba heltid med det..
Men det är inte lätt att slå sig in i den branschen :/
Jag funderar på att läsa in Butikssäljare så kanske man lättare kan få ett jobb inom det, eller få arbetslivserfarenhet till ett sånt jobb sen..
För inte skulle jag dö av att jobba i klädbutik eller en elektronikbutik.. det vill jag ju!
Ja vi får se vart livet tar en..

Men visst är jag stor nu?? Visst borde jag veta ungefär vad jag vill?? Visst borde jag vara påväg dit??
Man tänker hur många 25 åringar som redan hunnit jobba flera år inom sitt yrke.. och jag har harvat på i 4 år i en bransch som jag inte tänkt spendera resten av mitt yrkesverksamma liv i..
Visst älskar jag barnomsorgen och barnen och allt, men det är inte min dröm..
Jag trivs jättebra, men jag vill som sagt ha ett jobb som är MITT inte bara springa runt och vikariera för andra hela tiden, även om det hittills har funkat riktigt bra.. så vill jag har lite säkerhet i mitt liv!!

suck.. hjälp mig!!

Kommentarer
Postat av: lina

jag känner ingen i vår ålder som vet vad de vill göra. de flesta har ju bara ett jobb "för att". så känn ingen stress, vi är lika vilsna som du!

2012-03-16 @ 16:03:42
URL: http://akrostikon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0