zumba

Okej.. Ikväll var min genom tiderna sämsta insats som Zumbainstruktör..
Inte ens första gångerna var jag såhär dålig!!
Jag har ändå bitit ihop genom ömmande benhinnor osv.
Men idag var jag SÄMST!!
anledningen..
Jag cyklade omkull imorse..

Var stressad till jobbet och insåg att om jag inte tar cykeln så hinner jag inte,
så jag kastar mig på hojjen och det gick ganska bra tills jag upptäcker att det kommer en lastbil bakom mig.. börjar vingla ut lite mot kanten och tänker att det här går fan bra..
Sen helt plötsligt så är cykeln borta och jag kör ner knäet ordentligt i isen, knottrig j*vla is som blivit av att det var töväder hela förra veckan..
går iaf sista biten till jobbet och kommer faktiskt i tid!!
Men jag har haft ont i dag, och jag har ont nu..
Trodde att det skulle bli världens största blåmärke men den syns knappt..
Jag insåg att Zumba inte skulle vara någon hit när jag har ont i knäet..
Men jag ställde ju in förra veckan så jag ville inte göra det igen..
Tack och lov så visste jag ju att Malin och Danne skulle komma (som redan gått en och en halv termin zumba) så dom fick stå längst fram och hjälpa mig..
jag ropade vad dom skulle göra och gjorde mitt bästa för att visa..
men det var nog tur att jag inte bet ihop och körde järnet, för jag har nog ont ändå..

Det suger verkligen att inte kunna ta i, jag brukar ju såklart alltid vara värst i alla steg.. men vafan stå och lalla på sidan hur kul var det :(
Så nu hoppas jag att mitt knä blir bra snabbt så jag kan ta i redan på torsdagens pass!!
Också lämnar jag cykeln tills det har blivit barmark!!

godnatt från en sur Linnea

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0