Inspirerad av mig själv

Jag blev så inspirerad av mig själv när jag anmälde mig till 5km löpklassen på blodomloppet att jag var tvungen att fara ut och springa!!
Och jodå, jag knappade in 5km på runkeeper och började springa!
Det gick varken fort eller såg snyggt ut (antar jag), man jag lunkade på!
Jag fick stanna två gånger för att ta lite astma medicin och jag kände att jag druckit alldeles för lite idag!
Men tro på fan att jag orkade springa 5 km!!

Efter ca 3,4km eller nått sånt så tappade jag tvärt hoppet på mig själv och gick 3 steg, sen sa jag till mig själv på skarpen att skärpa mig och ska jag springa tills jag så spyr så gör jag det!
Det behövde jag dock inte göra ;)
Däremot kände jag mig svimfärdig när rösten i telefonen ÄNTLIGEN sa att det var över :)
Tur jag hade dextrosol i fickan så jag snabbt kunde trycka i mig en!

Note to self, jag MÅSTE dricka betydligt mer FÖRE träningen nästa gång!
Och... jag inser att jag kanske måste bryta mitt köpstopp för ett par löpartights och ev en funktions tshirt eller långärmad tröja.. för än är det för kallt att springa i mina korta löpartights och funktions linne :/
och för klumpigt att som idag springa i överdragsbyxor!! Inte bra!
Dock kan det nog funka med bara funktionslinne och löparjacka ganska snart!!

well vi får se!!

Heja mig själv! Jag har sprungit mina första 5km för i år och dom första 5 på kanske 2 år!? Nu är det bara att fortsätta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0