Fredagkväll i huset

Tyvärr inga bilder idag, hate me!!

Blev en riktigt produktiv dag idag trots att jag sov länge och inte höll på ta mig ur soffan!!

Jag och Johans pappa tog bilen och hämtade den heltäckningsmatta vi kom åt som vi rivit ut och körde på återvinningsstationen tillsammans med lite kartonger och sånt..
Sen åkte vi ner till stugan och fixade lite grejer som inte var gjorda inför hösten/vintern, samt hämtade lite verktyg och en skottkärra.

Jag åkte sedan hem och käkade en snabblunch, och sen till huset!
Där tog vi äntligen tag i att iaf börja ta bort allt i rabatterna!
Från och med nu förbannar jag Humle, vilket helvete att få bort, nu sku den bara ha grävts upp också!
Dock så har vi typ hälften av trädgården kvar trots att vi jobba konstant i ca 2-2,5 timma!!
Sen beställde vi pizza och käkade tillsammans med johan och lena också..
sen åkte vi tillbaka till huset efter middagen och nu har jag slipat hela väggen som jag spacklade igår, nu är det bara pyttelite kvar att göra på den väggen innan den kan målas!!
Sen började jag riva tapeterna på motsatta väggen. näääästan klar, sen ska den också spacklas och slipas!!
Johan, Gunnar och Lena har börjat montera ner trappen som också skall målas och fräschas till!

Nu känns det som om vi är på gång igen!
Tyvärr hinner jag inte så mycket imorgon, men jag hoppas få se lite resultat ändå imorgon kväll!
Jag ska jobba i stan en stund mitt på dagen!!

Nu ska jag kravla mig till sängen och förbereda mig på att vakna med en jävla träningsvärk efter att ha huggit slitit dragit mig igenom humle och andra klätterväxter!!

Godnatt!!

Kommentarer
Postat av: lina

vad roligt det låter att fixa allt :).

Svar: Det är verkligen både och ;) Det är jättekul att göra det för sin egen skull och man får bestämma själv!
Men det är samtidigt mycket jobb, och än sålänge har det mest varit att riva och inte så mycket att färdigställa! Men det kommer, bara rivandet blir klart :P
Linnea Lundström

2012-10-28 @ 15:40:45
URL: http://akrostikon.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0