Lördag

Godmorgon!!
Igår var det lördag, och den första av många stora shoppingdagar till huset!
Vi var i stan i vad som kändes som hela dagen..
Vi var hemma igen strax efter 18 på kvällen, och då åkte vi kanske vid halv elva, elva!

Nu har vi iaf köpt målarfärg till köket och till "Gillestugan" och en massa verktyg till det, penslar och maskering osv.
Vi köpte även X antal kg golv :P
Både till hallen/korridoren/hobbyrummet och till gillestugan (som blir tv-spels/biorum).
Vi hade spanat in ett på K-rauta som jag även lånat hem provbräder från i onsdags, och bestämt oss för den ena!
Så när vi kom dit igår så blev det inte det golvet ändå, det blev två olika golv som båda var lite dyrare! Men det kändes riktigt stor skillnad på kvaliteten! Så det känns riktigt bra :)
 
Man blir ju lite galen och vill gärna köra igång med allt direkt och fixa!! Men förhoppningsvis kanske vi hinner måla och lägga golv klart innan nästa helg, iaf i gillestugan och måla i köket, för vi har inga tapeter/färg till "hobbyrummet" eller vad jag nu ska kalla det för, ev blivande datarummet. haha
Så kan man bestämma vilket nästa rum i ordningen ska bli :) lutar väl åt vårt sovrum och vardagsrummet!!
 
Ja, sjukt mycket jobb är det! Men finfint kommer det att bli ;)
 
Jag kan försöka lägga upp några bilder ikväll om jag hinner ta några nya!!
 
Nu ska jag slänga in en tvätt i maskinen och sen försöka ta hand om oredan i lägenheten innan vi pyser till huset!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0