Uppdatering renovering tisdagkväll

 
Det har gått lite framåt på renoveringen (tack och lov för det!? eller hur!?)
Jag har målat färdigt i köket (tror jag, om det inte behövs nån dutt här och där).. och det är härligt grönt :D Många kommer säkert att hata det och tycka att det är skitfult, men jag har så svårt för allt vitt och neutralt så jag har målat härligt äppelgrönt ;) På bilde nhar färgen inte riktigt torkat, så om det ser lite fläckigt/skrovligt ut så är det pga det (hoppas jag).
 
Såhär såg det ut före (mäklarens bilder)
 
Sen har tegelväggen börjat sin förvandling till vit (eller tofu som färgen heter) dock hade vi inte riktigt räknat med hur mycket färg det skulle gå åt, så det här är så långt vi kommit!
Men imorgon får vi mer färg!! tyvärr så måste vi göra det tråkiga arbetet först med att riva alla tapetskarvar och spackla och putsa innan vi kan måla mer på teglet!!
Sen är nu mera all heltäckningsmatta borta, och vi ska nu bara ta det lilla beslutet om vilken tapet som ska upp i alla dessa rum innan vi kan lägga in allt fint golv vi köpt :)
 
Nu ska jag duscha och sen krypa i säng!!
Puss godnatt

Kommentarer
Postat av: Sandra R

Skitläckert med den vita tegelstensväggen! Kommer bli grymt fint när ni är färdiga. :) Var i Robertsfors ligger det?

Svar: Ja visst blir det bra :D Ja målet är ju att allt ska bli fint :) Men just nu känns det som om det är lång väg dit, men det är bara att jobba på!!På rotberget!!
Linnea Lundström

2012-10-10 @ 16:41:48
Postat av: Mamma

Grönt är skönt!!! Det blev ju jättesnyggt!

Svar: Tackar :) Jag är skitnöjd!!
Linnea Lundström

2012-10-10 @ 17:44:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0