Träningsschemat

Tänkte att jag skulle berätta lite mer om träningsschemat jag följer efter att snart ha kört en tredjedel av programmet!

Det hela började ju för drygt tre veckor sedan med att jag gjorde ett maxtest på ett gäng övningar!
Man skulle alltså se hur tunga vikter man kan använda på mellan 3-12reps i följd.
När jag gjort det förde jag in det på deras nätsida, huxflux så hade jag ett 4 veckors träningsschema, där alla dessa övningar ingick.
3 dagar per vecka skall detta program utföras och vikterna har stegrats lite under hela fasen, som kallas inbaningsfasen! Här vikterna ganska låga, skulle gissa att jag började på ungefär 50% av mina maxvikter! och har nu ökat lite lite som sagt.
Övningarna skall göras i sk cirkelform. i tre varv.
I detta ingår också lite cardio, 10 min uppvärmning, 5min efter varje varv och sedan 20min på slutet!

Visst är det ett okej upplägg, men jag är glad att inte ha betalat fullpris för detta! Då det liksom inte händer någonting på hemsidan i "Min träningsstudio" tex. inga peppande mail som frågar hur det går, eller ger mig mer motivation.
Inga kostråd eller något sånt..
Utan det känns som om dom gjort det enkelt för sig, dom har ett program som ska passa alla och mer eller mindre sköta sig själv så dom bara kan sitta och tjäna pengar!
Man för in lite vikter och så har datorn själv räknat ut vad jag ska göra!!
Nja, lite tveksamt!
Men jag har bestämt mig för att inte ge upp! Jag ska köra hela detta 12 veckors program för att kunna utvärdera ordentligt i slutet!
Och visst känns det bra och det kommer säkert synas skillnad, men jag tränar hellre en muskelgrupp per gång och inte hela kroppen varje gång, man hinner inte riktigt vila musklerna ordentligt mellan..
Jag får hoppas att nästa fas ser annorlunda ut!
Den börjar nästa vecka, då nytt maxtest skall göras på lördag/söndag..

Så summasumarum så skulle jag i nuläget inte rekommendera detta till någon annan..... men man vet aldrig!
Som sagt skam den som ger sig!
Jag hoppas få se lite skillnad på min kropp innan det är slut!
Måste bara få lite mer ordning på kosten också ;) ;) men det är svårt när det är så gott med semlor och gelehjärtan ;)

I will keep you updated!!

P.S Har förresten lagt till två styrkeövningar o programmet också då jag tyckte att det fattades en bröstövning, plus att jag lagt till en extra för axlar också då jag vill träna baksida axel också!!
Men det är ju det som är lite problemet med att träna hela kroppen varje gång, det blir ju bara en övning per muskel!! D.S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0