Farligt

Det är farligt att cykla!!
Jag gjorde en riktig kalasvurpa på cykeln igår!!
Var påväg att åka ner på udden för att träna funktionell styrka! Precis när jag passerar Ica så ringer Harrieth så jag bestämmer mig för att svänga förbi och plocka upp henne också!!
Jag cyklar rätt fort och precis när jag svänger över Storgatan så hoppar cykelkorgen av cykeln, i cykelkorgen ligger min kära iPhone och min vattenflaska!
Telefonen landar precis bredvid vägen, så jag pallnitar ju såklart (!?) och flyger handlöst över styret på cykeln :/
Tack och lov så tar jag emot mig med vänster sida av kroppen! Jag klarade skallen och ansiktet!!
Vänster lår och höft fick sig en ordentligt törn!! Och armbågen ett riktigt svidar skrubbsår!!
Största blåmärket på låret sträcker sig från halva låret ner till knät!!
Jag kan tala om att det är JÄVLIGT ömt!!
Men det gick ändå bra!!
Som sagt så kunde jag ju ha landat med skallen i marken!!
Jag har också ett litet sår längst upp på låret och är lite skrubbad på höften!!
Men jag kunde fortsätta cykla och även köra hela träningspasset :)
Och då är jag nöjd!!

Här kommer bilder!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0