Värmeslag

Kände mig som en vekling igår..
Jag, mamma och syrran var i bobacken och bakade mjukkaka och tunnbröd...
Jag stod och gräddade i ugnen hela dagen, och fick väääärldens värmeslag..
Jag har inte mått så dåligt många gånger..
Jag kände mig så vek eftersom inte ellen eller mamma reagerade speciellt mycket.. Men det är klart, det var kanske 20grader varmare där jag stod..
Men jag var helt utslagen efter, jag höll på att svimma flera gånger och det bara värkte i huvudet..
Vi åt surströmming till middag, som nog var bra för att återställa salt balansen i kroppen, men jag somnade ändå på soffan hos mamma och pappa efter middagen..
Dock mådde jag fortfarande så dåligt att mamma inte ville låta mig köra hem eftersom vi inte visste om jag skulle tuppa av.. Så mamma fick skjutsa mig i min bil också fick pappa köra bakom!
Och det är jag tacksam för, för jag var verkligen helt borta, jag minns knappt hemfärden!
Så jag kommer hem tar en dusch och somnar på soffan nästan direkt, kring halv åtta kanske..
Sover isoffan till johan väcker mig och säger att jag ska lägga mig i sängen..
Lägger mig i sängen och sover till väckaren ringde 06.00 imorse.. Så jag har sovit mycket..
Känner mig faktiskt inte riktigt hundra nu heller, men har ändå jobbat mellan 7.30-17.00 skrikit åt barnen och haft allmänt dåligt tålamod och humör..
Tack och lov så är jag ledig imorgon och hinner vila upp mig lite mer..

Det var riktigt obehagligt, men jag har frysen full med mjukkaka och ska hämta tunnbröd hos mamma och pappa senare i veckan, så jag är nöjd ändå:) För hembakat slår köpesbröd med hästlängder! Går inte ens jämföra ju!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0