Vårkänslor

Jag har säkrat några spår på att våren och sommaren faktiskt är pågång på riktigt :D
Jag var ute med min kära kisse Smilla en stund, och passade på att hugga med mig kameran ut också.
Först fotade vi lite uppe på "balkongen".
Sen vill hon smita och jag vet ju att hon inte sticker speciellt långt, så jag lät henne gå fast jag följde efter och tänkte att jag kunde få några schyssta bilder där också.
När jag jagat henne runt lite och även fastnat i rosenbusken med ena benet så gick hon mot husväggen och jag följde efter..
Då såg jag detta:
och detta 
visst är det alldeles fantastiskt!?

Och att det är i min egen trädgård gör mig ännu lyckligare :)
Jag har ingen aning om vad det är som växer men det är ju alldeles underbart!!

Kanske blir det vår ändå!?
 
Sen tog jag ju såklart lite schyssta bilder på Smilla även om hon mest ville vrida bort huvet suck..
 
Jag har medvetet gjort dom flesta lite överexponerade för att jag tyckte att det blev fräckt med den vita snön mot hennes päls!
alla dom här bilderna är direkt från kameran, alltså ingen mellanlandning i photoshop tex ;)
 
Här sitter hon och tittar in i inglasningen, ingen kul bild på henne så, men kika i reflektionen i fönstret!!
här ser man också att det är lite överexponerat, men jag gillar "glowet" som blir i pälsen, och jag har även kort skärpedjup så att bakgrunden blir oskarp!!
här är en ordentligt överexponerad bild, men jag tyckte att den blev en av dom coolaste även om hon går bort från mig!! strax efter detta fastnade jag i rosenbusken ;)
här sitter hon vid väggen och kikar upp på fasaden.
 
 
 
 
och den här ser ju ut som om man skulle ha pillat mycket med effekter i photoshop tycker jag, men jag har inte rört den :)
Gillar denna skarpt!!
Till vänster är påskriset som jag slängde ut idag :P som ni ser så behöver vi måla om trappen på baksidan ;)
 
Ja detta var ju bara ett axplock av alla bilder såklart, ni vet hur det kan bli ;)
 
Nu ligger Smilla utslagen på golvet, och matte ska åka och träna:)
 
Hoppas ni gillar bilderna och att ni också får lite mera vårkänslor :)
Och är det någon som vet vad det är som växer i rabatten får ni gärna berätta för mig :)
Jag gissar på att det första typ är någon tulpan eller nått? eller en typ påsklilja!? eller har jag helt fel?
 
Kram på er

Kommentarer
Postat av: Gunilla, S*Deltas

Jag tror att det är påsklilja du har i rabatten, tycker det är lite för tidigt för tulpaner, men det är bara att avvakta och se. :)

Så härlig första bilden på Smilla är, den blev jag väldigt förtjust i. Så stor hon ser ut nu för tiden, har du någon aning om vad hon väger? *kram*

2013-04-02 @ 09:19:11
URL: http://www.deltaskatter.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0