Gruffalooooooo

En mus tog en tur i en sjumilaskog.
En räv tänkte: Godis! Dig kniper jag nog!
Vart ska du gå lilla musbruna mus?
Jag bjuder på lunch i mitt nedgrävda hus.
Förtjusande vänligt min räv - men o,
jag ska just äta lunch med en Gruffalo.
En Gruffalo?! Vad är nu det månntro?
Ett hiskeligt djur är en Gruffalo!
Har hiskeliga betar och klor av stål
och hiskeliga tänder i käftens hål!
Och vart ska ni träffas?
Just här ska vi öppna vårt lunchpaket.
Tänk, helstekt räv är det bästa han vet.
Helstekt räv?! Vilken gräslighet!
Jag tror jag smiter, sa räven och smet.
En sån dum gammal räv, kan han inte förstå
at Gruffalon är nåt som jag hittat på!

Ja så börjar den.. världens bästa barnbok!
Denna har jag alltså köpt till mina framtida barn:P

Tänkte börja att läsa den för Smilla:)

Kommentarer
Postat av: Ellen

Sv: Jag ska på ungdomssamling :)

2010-07-12 @ 13:51:10
URL: http://ellenlundstrom.blogg.se/
Postat av: Ellen

Vad bra Gruffalo var förresten!

2010-07-12 @ 13:53:41
URL: http://ellenlundstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0