Makeup and Beauty Education

Så..
I helgen hade jag alltså min sista skolhelg.. med slutfotografering och allt!

Fredagen började vi klockan 10.00 och vi fick testa våra ideér till slutfotografering på varandra.. samt testa vaxa benen på dom som ville :P
Fick ett sms som gjorde mig totalt panikslagen, min ena modell - som skulle vara med på 2 fotograferingar - hade blivit sjuk! PANIK! Ville bara sätta mig ner och gråta, jag hade ingen aning om vem jag skulle ringa.
Det var ju så länge sedan som jag hade pratat med henne om det, jag tingade henne som modell redan i typ oktober/november och sminkningen och fotograferingen var uttänkt efter henne.. Sjukt tufft kändes det..
Men tillslut så fixade min ena lärare Jessica fram ett nummer till en tjej som passade det jag sökte (långt mörkt hår) så jag ringde henne och tack och lov så var hon ledig och kunde ställa upp!
Men jag lade ändå om hela schemat för lördagen:P
Vi slutade rätt tidigt och jag åkte till Lina för att sova..

Lördag: Upp ca 07.00 för att packa och käka lite innan jag skulle dra till skolan..
Sminkningarna flöt på bra och fotograferingarna också.. det var lite tight med tid för mig till min andra fotografering, men jag han iaf :) Och jag känner mig ändå rätt nöjd med bilderna.. Pernilla (tjejen som hoppade in) var ju jätteduktig och jättesnygg, så jag är nöjd:) det är ju lite risky när man inte vet hur personen ser ut:P
19.00 träffades klassen (-2 +3) på O'learys för att äta och dricka lite gott, halv tio gick alla hem.. utom jag, Sandra och Rebecca som drog på Cover Club och skakade rumpa och sjöng karaoke till halv ett:) Sen till hotellet och sova.

Söndag: Vi gamlingar som sov tillsammans på hotellet vaknade alla kring halv åtta och kunde inte somna om :P haha, sen hotellfrukost och vidare på skolan igen, med en lite omväg förbi coop och köpte en blomma till Elin (vår eminenta lärare och rektor) där kollade vi igenom allas bilder och jag tyckte att alla var sjukt duktiga och jag tyckte mina bilder var fulast:P självkritiken är hård:P Nej men nöjd är jag, men allt kan bli bättre!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0