Borta bra men hemma bäst

Det märks att vi har flängt en del senaste veckan!

Ouppackade väskor och påsar över allt, nån tvätt tvättad här och nån där..

Kläder som man inte vet om man använt eller inte..

Snabbätit frukost här och lite middag där, rensat en (eller två eller 4!?) aborrar här osv osv..

Det har varit så groteskt stökigt här! Och ett berg med disk trots att man inte tycker att man varit hemma! Sen gör det ju inte saken bättre att vi inte riktigt fått ordning på all förvaring och sånt sen vi gjorde om vardagsrummet.. så vissa saker har ingen egen plats än.. vilket gör det ännu stökigare!

Vi har en urkopplad dator mitt på vardagsrumsgolvet:P great!!

Men jag fick ett litet ryck här i eftermiddag och har röjt röjt och röjt.. nu är det disken, databordet och datorn (med några tillbehör) som ska städas och diskas! Sen blir det dammtorkning, dammsugning och torka golven.. men jag ska ju ha något att göra imorgon också ;)

Och tidigare idag har jag varit och blivit avtackad på jobbet.. och med den presenten menade dom väl "Goodbye, nu får du fixa ett annat jobb till hösten:P" eller? Och när jag ändå var i bygdeå passade jag på att gå in på Trädgårn och handla mera blommor till mina nya balkong/blomlådor som jag köpte igår! Blev lite ha galen som vanligt:) Men lyckades ändå inte köpa tillräckligt med blommor! Så jag måste dit igen, typ imorgon! Behöver en 5-6-7 st till! Men fint blir det! Jag har ju velat ha balkonglådor sen vi flyttade in, för att det gör det så enkelt!

Ja det är ju trots allt ganska trevligt när det är rent runtomkring en! Men ibland (eller ofta) har jag tyvärr inte orken till att hålla det så fint som jag egentligen vill! Men jag ska skärpa mig! För min egen skull!

 

Nej nu ska jag ta tag i databordet och sen disken!

Fortsatt trevlig eftermiddag :)


Kommentarer
Postat av: Ellen

Sv: Haha, ja Ida tyckte också det! Hennes första tanke när hon såg bilden var typ "Varför har hon lagt in en bild på mig?"

Haha, så vi är kanske ganska lika? :P

2011-07-02 @ 11:38:55
URL: http://ellenlundstrom.blogg.se/
Postat av: Ellen

Sv: Ja, men jag hyr den ju möblerad så jag lär ju inte behöva köpa så hemskt mycket skulle jag tro!

2011-08-09 @ 18:48:20
URL: http://ellenlundstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0