En kos dagbok!

Min dag har sett ut som följande:
ca 08.30 Klev upp och vinkade av Vasilij! Gick och duschade och satte mig vid datorn en stund..
ca 10.15 Ger upp och lägger mig i sängen en stund för att läsa.. tycker att det är varmt och oskönt i sängen..
ca 10.30 Tar med mig täcke, kudde, bok, solglasögon och saltakex ut på balkongen, lägger mig där och läser och sover i ca två timmar.. Det bästa jag gjort på länge! Så mysigt, speciellt på slutet när Smilla kröp in under täcket hos mig och myste!
ca 12.30 Kliver upp från altanen för att höften börjar göra ont..
ca 12.45 Johan och Johannes kommer tillbaka, jag läser tidningen och gnölar för att jag inte kan sitta/ligga på något sätt utan att huvudet värker och nacken likaså.. dom spelar tvspel.. och jag äter lite chips:)
ca 14.40 Vinkar av Johannes..
ca 15.00 Johan börjar se fotboll jag förflyttar mig till soffan och somnar direkt!
ca 16.50 Fotbollen är slut och Johan vill lägga sig i sängen och sova.. och jag är ju inte den som är den utan jag kryper glatt ner i sängen också och sover ännu mera :)
ca 19.00 Jag kliver upp och sitter vid datorn en stund, värmer en pajbit till middag och Anna ringer.. så vi pratar i 1timma och 45minuter om allt och ingenting som vanligt:) Jag äter paj och chips under tiden..
ca 21.00 petar lite i Johan och tycker att han ska kliva upp, fast jag förstår att han vill sova.. han ska ju trots allt jobba inatt!
Så nu sitter jag här.. ska lägga mig framför tvn en stund till innan jag gör natt ordentligt!
"Kommer du inte ha svårt att somna när du sovit så mycket på dagen?" tänker ni..
"Nej" säger jag.. "borde jag ha det?"
Är det någon gåva jag fått så är det då gåvan att kunna sova varsomhelst och närsomhelst och hur mycket som helst!
Jag brukar säga att jag skulle kunna sova i Afgahnistan!

Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0