Hair chalk - den billiga lösningen

Vi har ju alla förföljts av dipdyes och sånt ett tag nu..
Och jag kan tycka att det är rätt snyggt, men det är inget jag själv skulle göra permanent i mitt hår!
Tur att det finns lösningar ändå!!

Här kommer mitt tips om man vill ha nån kul färg i håret bara för en dag eller en kväll, eller prova olika varje dag!

Antingen så doppar man blont hår i karamellfärg! Kanske ingen jättehit :P Men folk gör tydligen det :P

Eller så kan man köpa Hair chalks, ser ut som singelögonskuggor och finns i ett gäng färger, oftast ganska dyra brukar dom vara för en färg!!
Jag kom i kontakt med hair chalks via en blogg för inte så länge sedan, men eftersom jag är en ebay nörd så loggade jag såklart in på ebay det första jag gjorde och sökte på det!
Fick upp en del träffar, googlade också.. och det visar sig att man helt enkelt kan använda torrpastellkritor som man köper nästan vart som helst till att färga med!
Man fuktar bara håret och gnuggar med kritan! Och sedan fixerar man med antingen locktång eller plattång! (samt hårspray)
Jag köpte ett 12 pack torrpastellkritor för ca 60kr på konstnärsshoppen i Umeå!! Sen kan man köpa styckevis om man vill ha någon speciellt färg för ca 6-7 kr st!!

Vill man göra något ÄNNU enklare så använder man ögonskugga!!
Med fördel någon som har ganska mycket pigment! Make up stores skuggor funkar ypperligt, men dom blir rätt slitna!!
Men det är bara att sätta tummen mot ögonskuggan med lite hår emellan och sen dra! Och sedan härda med hårspray!
Funkar kanoners och sitter skitbra!

Jag ska visa med bilder en annan dag! Nu är jag på tok för trött!!

Så detta är mina dip-dye tips, eller om man vill göra slingor i roliga färger!!
OCH alla dessa tips funkar lika bra på mörkt som ljust hår!! Vilket är fantastiskt enligt mig!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0