Bildkavalkad december

Bara för att jag varit så SJUKT dålig på att updatera med bilder ett tag (eller ganska ofta)
så får ni nu en bildkavalkad på december månad.
Beställde hem ett stjärnfilter till min kamera, visst blir det fint!? Detta är taget mellan köket och trappen!
Smillas nya favoritställe, för där kan inte Lillan ta henne! (Lillan har bott hos oss nästan hela December på gott och ont )       
Smilla under bordet
Lillan
Smilla spanar fåglar
Lillan också, men hon är för nyfiken på kameran.
Fotade på ett bröllop också, och fångade även blombuketten, så jag övade macrofotografering med mina nya macroringar på blommorna! Vad tycks? En av rosorna är detta (nähä)
Och en lilja (visst heter dom så)
Liljan igen
Kissemissarna har varit ute i snön och busat. Smilla
Och Lillan
Julgranen hemma hos mamma och pappa
Macrofotografering på tygtomten
Lillebror leker med sin julklapp
Macrofoto på halmgrisen hos mamma och pappa

macro julgranskula

Och i Julklapp av Johan och hans föräldrar fick jag ett teleobjektiv till Kameran, och WOW vad det är skillnad att kunna foto med det! Helt grymt! Två söta missar fångade jag iaf på bild på julaftonskvällen.
 
Och på Juldagsmorgonen lyckades jag med Lillans hjälp fånga några domherrar på bild också!
Lycklig som attan blev jag då det var jättelänge sedan jag överhuvudtaget såg en domherre!
Och för att jag fick möjligheten att fota dom eftersom jag hade teleobjektivet, annars hade inte gått, inte lika bra iaf!!
Lillan påkallade min uppmärksamhet när jag satt och provfotade med objektivet, då hon satt i fönstret i vardagsrummet och gnällde och gnydde som hon aldrig gjort förut.
Så jag sprang ut i bara tjocksockarna på balkongen uppe och lyckades knäppa några kort :)
 
Grrrrrymt!!
 
 
 
 
 
 UPD. Och för den delen så ÄLSKAR jag domherrar, dom har alltid varit mina favoriter bland småfåglarna!
När jag var lite fanns det massor med domherrar i rönnarna hos mamma och pappa i Junkboda!!
Jag hoppas dom kommer tillbaka en annan dag!!
 
 

Kommentarer
Postat av: Gunilla, S*Deltas

Oj, vilka fina kort du har tagit. Läckra effekter på stjärnfiltret och makroobjektiv vill jag också ha! :)

Men du, Smilla - vad kan jag skriva annat än WOW!!!! Så himla stor och maffig hon har blivit. Hur funkar det med katterna? Du skrev att Lillan har bott hela dec hos er, gör hon inte det alltid? Hälsa J och pussa katterna. *kram*

2012-12-29 @ 14:05:12
URL: http://www.deltaskatter.nu
Postat av: Gunilla, S*Deltas

Oops, hade nog lite för bråttom där. Kan jag låna bilderna och lägga ut på bloggen? *kram*

2012-12-29 @ 14:06:00
URL: http://www.deltaskatter.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0