En hjälpande hand

Som jag skrev igår så brann ju ett hus ner i Robertsfors igår också..
På morgonen fick jag en inbjudan att gå med i en "hjälpgrupp" för familjen..
så jag letade igenom min garderob och hittade ett par gamla löparskor och mina gamla gummistövlar, en softshell jacka, en ryggsäck och två mössor, sen grävde jag fram några par sockar också!
Man försöker ju göra vad man kan!
Jag önskar att jag hade en massa barnkläder som jag kunde lämna till familjen, och självklart önskar jag att jag hade skor till föräldrarna också! Men vad gör man!?
Jag kan aldrig föreställa mig hur det skulle kännas om allt man äger bara brann upp.. det är så definitivt på något sätt..
usch och fy!!
Man får ändå försöka göra det lilla man kan!

Och jag hade ju inte ens tänkt lämna lägenheten idag för att mitt munsår verkligen ser FÖRJÄVLIGT ut (vet inte vart jag ska ta vägen) men vafan, dom behöver ju kläder och sånt NU inte om nån vecka när jag kanske ser normal ut igen!!

Nu kommer jag dock inte lämna lägenheten förrän jag ska till mamma och pappa i eftermiddag.. men helst vill jag inte visa mig ute! Det gör så jäääävla ont och är så sjukt stort och fult..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0