mööööör!!

I måndags när jag ändå blev ledig resten av dagen så passade jag på att slipa sista väggen i gillestugan, och sedan städa ur allt slipdamm ordentligt!
Efter middagen åkte vi dit för att måla, jag låg på golvet och målade under bänkarna i tegelmuren, jag kan säga att krampen inte var nådigt, och det är inte alldeles lätt att måla en tegelvägg kan jag ju lova er, det är liksom inte bara att dra penseln över väggen och vara klar på 5minuter.. nej det ska dutas och kluttas och pressas in i skarvar osv..
Under tiden målade Johan de två väggarna som skall vara vita!!
Det kommer bli kalas bra!

Igår hade vi tänkt måla andra varvet på kvällen, men vi blev även varse att ved måste vi ju ha, så vi kan elda kaminerna hela vintern!!
Så under måndagen hade vi ringt hundra samtal ungefär om ved, och fått tag på lite ved som var ostapplad som låg i högar ute..
gissa vilka som fick panik när det snöade igår :P
Det var ju bara att åka dit och hämta ved, tre lass med släpvagn senare har vi nog fått hem mellan 5-7kubik ved!
Nu ska det bara stapplas på rätt ställe.. fy fararo vilket jobb :P

Min kropp är helt mör efter både målningen under bänken och att bära hur många lass med ved som helst!!
Kommer nog somna på vilan på jobbet idag :P

Idag blir det inget jobb i huset för min del, jag jobbar först 9.30-16.30 och sen ska jag vara i stan klockan 18.00 för kundkväll igen!!

Nu ska jag gå och göra mig iordning!!

Ha en bra dag!!

Kommentarer
Postat av: Ida

Vilket slit! Jag tror inte du förstår hur himla nyfiken jag är på hur det ser ut hos er!!! Sjuuuuukt nyfiken :) Längtar till jul då jag får se!

Svar: Jo tack :P vi sliter och sliter... men det känns kul att man sliter för sin egen skull :)Jag ska försöka uppdatera dig med bilder, men det är ändå svårt att få någon helhet bara genom bilder!! Jag hoppas att vi ska vara så gott som klara med första etappen innan jul! Och vi hoppas också vara inflyttade då :)
Linnea Lundström

2012-10-17 @ 20:58:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0