Årsresume 2012

 
 
2012 var året då jag:
 
*Skaffade mig ett RIKTIGT gymkort och blev gymräv, vilket tyvärr dog av under andra halvan av året av olika anledningar, men jag har kvar kortet nu är det bara att komma in i rutinerna igen!
*Jag fortsatte att exprimentera med håret. Löshår, rött hår, ombrehår, kort lugg, ingen lugg, pannlugg, brunsvart.
 
*Vi köpte ny säng, en tempur som känns sjukt lyxig i jämförelse med Ikea sängarna vi hade tidigare.
 
*Jag köpte min första systemkamera. Gick fotokurs under hösten.
 
*Jag körde dubbla långa zumbapass varje vecka under första halvåret, höstterminens Zumba blev inställd både pga lågt deltagarantal och för att jag inte orkade. Klokt av mig!
 
*Jag samarbetade med Therese och gjorde en sjukt rolig Moulin Rouge fotografering. Vi gjorde även lite gör om mig grejer.
 
*Jag stod (satt) själv framför kameran då jag var modell till en av tjejerna som gick makeupartistutbildningen. I slutet av året stod jag framför kameran igen då jag vann en fotografering hos Therese med före och efter bilder. Himla roligt faktiskt, ni får se bilder i ett annat inlägg :)
 
*Jag cyklade omkull påväg till jobbet och slog mig ORDENTLIGT på ena knät :(
 
*Jag gick med i en utmaning kallad 100 Grymma Dagar och tränade och tränade och tränade, tyvärr dog det av lite mot slutet av tävlingen och jag hade nog mina bästa resultat i mitten av 100 dagars perioden! Men kul var det, sjukt bra peppning! Hoppas den kommer tillbaka!!
 
*Funderade många gånger över framtiden, vad jag skulle göra när jag blev stor!? Blev jag nå klokare? Nej, det tror jag inte, då jag fortfarande inte vet eller har tagit mig vidare någonstans?
 
*Jag köpte nya glasögon som jag skulle ha bara nångång då och då som en skojjig accessoar, har slutat med att det är dom glasögonen som jag har JÄMT!!
 
*Sminkade och fotade Carro, Lisa och Malin för att utöka mitt portfolio!

*Sökte och fick jobb som makeupartist på en salong i Umeå, skaffade eget företag, men känner mig fortfarande helt sämst, jag har fått jobba alldelels för lite med det, så jag vet fortfarande ingenting. En av dom sakerna som gett och fortfarande ger mest ångest!
*Köpte en ny mobil
 
*Lärde mig framfotalöpning som har gett sjuka resultat för mina stackars benhinnor!!
 
*Jag gjorde ett makeupjobb för tidningen QLTR där jag sminkade badmode. Jobbade även med en modevisning på Kulturnatta, sminkade fem (tror jag) tjejer i olika färgteman!
 
*Gjorde och sålde en hel del glassmycken, något som jag hoppas få tid att jobba lite med igen snart!!
 
*Åkte på en helt fantastisk resa till Prag med Johan, för att uppleva staden, men såklart mest träffa Tobias och Andrea! Magisk resa i en magisk stad! Verkligen! Det kommer INTE vara sista gången jag besöker Prag!!
 
*Fick mitt livs första munsår, såklart bara dagarna innan vi åkte till Prag :/

*Såg två hus brinna ner till grunden under samma vecka bara genom att gå ut på balkongen, otäckt!!
 
*Jag lyckades till slut efter många veckors kravlande och dragande lära mig att göra en pull up!! Undrar om jag fortfarande kan? Måste börja öva igen! Men det var iaf en SJUKT stor grej för mig!!

*Vi klädde ut oss til Ronja och Birk på den årliga maskeraden på midsommar :)
 
*Var jävligt sugen på en ny tatuering, men det blev inget..
 
*Hade två veckor ledigt under sommaren, och det var huuuur skönt som helst! Vi hade tur med vädret ute i stugan, för där var det soligt nästan hela tiden när det regnade i Robban, annars var det bara regn och rusk hela sommaren och hela våren och hela hösten, och nu har det bara toksnöat!!
 
*Slog mig på lillfingret när jag städade skafferiet och hade sjukt mycket problem med detta finger riktigt länge.. mamma fick hjälpa mig att tillverka en liten skena för att avlasta.
 
*Gjorde ett gäng brudmakeuper under sommaren.
 
*Lillan kom till oss, Lilla lillan som var så liten och mager, men som nu verkligen har repat sig bra :)
 
*Jag körde ett Zumbapass där intäkterna oavkortat gick till Bröstcancerfonden! Väldigt uppskattat och kommer inte vara sista gången!

*Sminkade massor med modeller till modevisning i Robertsfors! Grymt roligt :)

*Johans bror gifte sig, och jag stod för både hår och makeup på hans fru och sedan även fotografering! Mycket roligt :)
 
*Anna hälsade på mig i februari och jag hälsade på henne i december, vi ses verkligen allt för sällan :/
 
*Bilen blir påkörd av en traktor utanför huset bara en vecka efter vi flyttat in, suck säger jag bara.
 
*Eftersom jag länge länge kännt att jag velat ha ett hus så tittade vi på en del hus på nätet och jag var på en visning, men inget kändes riktigt rätt, förrän en dag när det dök upp ett nytt hus på hemnet (samma dag som vi pratat om att det inte fanns några intressanta hus till salu) och jag blev blixtförälskad, Johan likaså, vi gick på två visningar, vi gick på banken och fick lånelöfte och bäst av allt! Vi prutade ner priset med nästan 150 000 och var ensamma budgivare vilket betydde att vi fick vårt drömhus, och som ni vet  så har vi jobbat häcken av oss med huset under hela hösten, så mycket att vi knappt orkat göra något annat!
Men nu är vi inne och trivs så äckligt bra :)
 
 

Kommentarer
Postat av: Therese

verkar som du haft full rulle... =)

Får se om det kommer några andra roliga projekt att sammarbeta med..

Gott nytt år i varje fal...

Svar: Visst är det konstigt, jag tyckte innan jag började skriva att jag inte skulle ha något att skriva om :P Men när jag började gå tillbaka i bloggen så hittade jag ju en massa grejer :P haha, vad man glömmer fort!!Jamen absolut, jag sammarbetar gärna mera med dig :)
Gott nytt år själv :)
Linnea Lundström

2013-01-01 @ 13:48:13
URL: http://www.tankvardafoton.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0