Grymt pass

Ett grymt arm/bröst/axel pass låter väl bra under 100 Grymma dagar!?
Mycket underbart!!
Jag känner hur jag börjat få in tekniken på alla övningar nu och bara därför kan gå upp ganska ordentligt i vikter!!
Snart spräcker jag 10kgs gränsen och kommer över på 12,5 :D

Och nej jag har inga armmuskler sedan innan, därför tränara jag fortfarande så lågt..
Kul att jämföra sig med Malin som gymmat sig igenom hela gymnasiet och spelat handboll :P
Men man ska bara jämföra med sig själv!!
Därför har vi skaffat gymböcker (eller skrivhäften som man hade i skolan ;)) där man fyller i exakt vilken övning man gör på vilken vikt och hur många repetitioner och set man gör!!
Sjukt bra att kunna gå tillbaka och kolla när man känner att man står stilla!!
Försöker även fylla i vad jag ätit och hur det känns, om det känns tugnt lagom eller lätt så man vet varför man kanske är kvar på 9kg i tre veckor!! Gick det tugnt första två armpassen kanske det går lätt 7-8 och då vet man att man kan byta upp!!
Riktigt gött kändes det eftersom jag gjorde ett skitpass i lördags!!
Mycket skillnad när man bara ätit frukost före eller som idag när man hunnit äta alla mål utom kvällsfika!!

Nä nu ska jag sluta ordbajsa och ta en proteinshake och sen hoppa i duschen!!

Puss på er!!


Kommentarer
Postat av: Linnea

Nice med träningsdagbok, det gör att man kommer ihåg SÅ mycket bättre. Ett tips är att blanda tungt och lätt, få och många repetitioner periodvis. Dvs Ta så tungt att du precis orkar 12 reps x 3 set i tre veckor. Sedan tar du så tungt att du precis orkar 8 reps x 3 set nästkommande tre veckor. Då bygger du både upp uthålliga och explosiva muskler. Varierad träning ger oftast snabbare resultat. Tänk även på att övningar med lösa vikter ofta ger mer än att sitta i maskiner och pressa eftersom du då även får in balans i övningarna, du blir mer medveten om rörelsen och muskeln får jobba från alla vinklar. Håll också emot på "nedvägen" av rörelsen när du jobbar med lösa vikter så får antagonisten jobba lite också :) Effektiv träning! :)

2012-03-28 @ 22:32:21
Postat av: Linnea (jag)

Yepp, det grymt bra att få skriva ner allting!! Blir verkligen enklare, också slipper man fundera på vilka vikter man var på förut!!

Yes, jag kör precis så, började dom första veckorna med lättare vikter och fler reps, nu kör jag tyngre vikter och färre reps! Och jag kör mest fria vikter bara någon enstaka i maskin!! Så vi har samma upplägg:P

2012-03-29 @ 07:12:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0