Run Forest!

Jag och Malin (+några till) har planerat att anmäla oss till vårruset i maj!
Och jag ska springa!!
Det gjorde jag sist också, helt otränad.. så jag borde ju klara det nu:P
men jag vill faktiskt känna att jag har några kilometer i benen innan jag ger mig dit och springer 5km på asfalt (i värsta fall)
Så jag har faktiskt sprungit på löpbandet på gymmet ikväll, bara 5 minuter visserligen, men som mina benhinnor är så måste jag skynda långsamt, nu blir det 5 minuter varje gång jag är där för att sedan typ öka 1 minut per vecka..
känns skitfjantigt då jag känner att jag rent konditionsmässigt skulle fixa mycket mer, men jag vill inte och orkar inte få ont i benhinnorna igen.
så då är det bättre att ta det lugnt!!
Okej, kanske inte 1 minut per vecka för då hinner jag inte upp i den tiden det kommer ta för mig att springa vårruset, men ni förstår!!
Hålla ut och springa 5 min i taget några gånger och sen öka successivt så länge det känns bra!!

Shit vad peppad jag är :)
Känns för första gången som om jag är taggad på att börja springa!!

Imorgonbitti blir det (om vädret tillåter) först en promenad till sikeå och tillbaka med Malin klockn 10, och sen mage och rygg på gymmet!! Och 5 min "löpning"!

Nu ska jag hänga tvätt och sen ska jag göra några magövningar innan jag lägger mig!!

Puss och godnatt


skön inspirationsbild som jag lånade av en tjej som också är med i 100 grymma dagar!!
Ta trappan istället för hissen!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0