Kärleken till träning

Har just varit iväg och tränat biceps och rygg.
Efteråt slås jag av hur underbart det verkligen är att träna!
Jag förstår inte hur man INTE kan träna, känslan av att hjärtat bultar och musklerna skakar är ju underbar.
Jag är utmattad samtidigt som jag är fylld av energi, hur man känner blodet rusa i ådrorna.
När jag står där och curlar med hantlarna tills jag knappt kan lyfta armen en gång till, det är ju HELT underbart..

man får höra "Va duktig du är" vadå duktig? Det handlar inte om att vara duktig, det handlar om att jag mår sjukt bra av att träna. det är inte längre jobbigt eller ett tvång att gå till gymmet!
Jag VILL gå till gymmet, jag vill svettas och ha kräkkänslor för att jag tar i!
Att ha börjat med "Stora" övningar som Knäböj (fria), marklyft och bänkpress är helt underbart, det är så många muskler och kroppsdelar som samarbetar och blir utmattade!
Marklyften är ju helt underbara, gräsligt tungt och tekniken sitter väl inte 100% än, men efter ett set så bultar hjärtat och det känns som om jag sprungit fast jag bara stått stilla och lyft :)

Att se hur vikterna ökar och hur musklerna växer (om än lite) är belöning om något!

För att hjälpa mig själv på traven skriver jag träningsbok.
Det är det bästa för mig, för om det känns som jag står stilla kan jag gå tillbaka och några veckor och kolla, vad körde jag för vikt då? Hur kändes det efter? Aha, kolla jag lyfter ju faktiskt tyngre och orkar mer! Då vet jag att jag gjort rätt!

Jag ska visa er hur mitt träningsblad ser ut nångång. enkelt är det men det funkar!!

Ni ska också få se hur min tränings-split ser ut just nu, okej det är säkert många som inte alls är intresserade, men då får ni väl bara skrolla förbi :P

Sen är det inte säkert att detta upplägget passar alla, men jag modifierar och från vecka till vecka och från pass till pass för att inte bli uttråkad!!

Jag förstår inte hur jag för några år sedan aldrig någonsin kunde tänka tanken på att sätta min fot på ett gym för att lyfta skrot..
När det nu är det bästa som finns :)

Just nu är jag verkligen inte strikt med kosten :/ men jag tror att jag behöver vara såhär ett tag för att orka ta tag i det ordentligt om några veckor!!
Jag ska köra 3 veckor till för att "bygga" sen ska jag börja fokusera mera på kosten. Får se hur det går, jag känner mig iaf peppad på att se om det finns något där under fettet :)

Usch och fy vilket långt inlägg det blev nu!

Men till er som funderar på att börja gymma, GÖR DET!!
Och till er som bor i närheten, vill ni ha lite hjälp så får ni gärna det.. jag är långt ifrån något proffs, men lite kan jag ;)

Nu blir det duschen, för solen som lyser in i vardagsrummet rakt i min nacke håller på att elda upp mig :P

Kommentarer
Postat av: Gunilla, S*Deltas

Precis sådär känner jag också. Jag som aldrig har tyckt om att träna, överhuvudet taget, tycker det är så tråkigt nu när jag inte kan träna. :( (Har en envis förkylning som inte vill bli bättre ell sämre).

Nu tränar jag knappast inte på din nivå, men det hör inte hit. Känslan när man har tränat klart - ååå så härlig den är!! :D

Glad påsk, pussa Smilla och hälsa J. *kram*

2013-03-30 @ 19:15:03
URL: http://www.deltaskatter.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0