Handarbete

Känns så himla skönt att jag tagit mig tid att börja sticka igen..
Shit vad det var längesedan jag handarbetade!
Jag hade ju påbörjat ett par tjocksockar till Johan förra årsskiftet typ, och gjort färdigt nästan en och en halv, sen gav jag upp och har inte rört det..
Jag har inte heller virkat eller stickat något annat..
Men så i lördags när Johan var borta åkte den fram igen, så jag gjorde färdigt sockarna innan han kom hem på söndag kväll.. gissa om han blev glad, som han har väntat på dessa sockar:P

Och så igår så åkte jag förbi på Carolas och köpte nytt garn (som om jag inte har 500 andra garnnystan hemma redan;)) så nu ska jag sticka en mössa efter mönster.. stickar ju typ aldrig efter mönster, utan mina mönster dom finns i huvudet eller i en kludd i ett block:) Jag söker gärna inspiration men oftast blir det ändå något eget påhitt tillslut..
Jag ska iaf sticka en stenmarksmössa, och jag är snart klar med innermössan, puh.. Det går ganska fort än sålänge.. Men när jag kommit till mönstret kommer det gå betydligt saktare..
Funderar däremot på att göra ett eget mönster till själva mönsterstickningen även på denna.. men ändå använda grundmönstret och kanske delar av originalmönstret..
We will see!!

Om ni tycker att jag är dålig på att updatera både här och på facebook så är det för att jag blivit lat sedan vi började använda oss av vänteläge på datorn, då är det inte lika lättillgängligt, den har ju ALLTID stått på annars..
Men det är jättebra att slå av den, jag hinner så himla mycket mer:P:P


Over'n'out

Kommentarer
Postat av: Emma

Och man tjänar rätt mycket på att slå av den när det kommer till strömmen till exempel!



med norska strömpriser kostar det nästan 300 om en dator står på i kontakt i dygnet :S

2011-01-26 @ 11:13:38
URL: http://emmakarolinas.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0