Uppdrag

Jag fick ett uppdrag av Johan för ett tag sedan!
Sy mörkläggningsgardiner inför finalserien!

Så idag klockan 09.00 började jag sy!!

Det var inte det lättaste tyger att hantera!!
11 meter långt.
nästintill omöjligt att klippa i,
sjukt svårt att nåla i..
problematiskt att sy i..
men banne mig, 10 minuter innan matchstart hängde dom där!!
Allt syddes ihop till en enda stor längd!!
6meter bred och ca 2,30 hög..
det var mycket att sy, och tungt :P
 
Jag har sytt:
12 meter sicksacksöm
36,5m raksöm
om jag har räknat rätt :P
 
Och när jag hade sicksackat allt och precis börjat sy raksömmarna så tog såklart den svarta tråden slut :/
Tur att tygaffären har öppet på lördagar också, så det blev en cykeltur dit och inhandla en stoooor rulle svart tråd, och en ny sprättkniv (då min gamla gått sönder) och ett nytt måttband!!
 
Jag ska ta en bild på skapelsen sen, efter matchen!!
 
Nu blir det snart kök!!
Gubbarna käkar pizza jag tog en parisare :) mums!!
såhär såg det ut när jag skulle höll på vika och mäta och greja, tur man har mycket golvyta i vardagsrummet/hallen/allrummet så man kunde lägga ut allt :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0