SÅ grymt!!

Har nyss kommit hem från gymmet..
Jag blev visst ledig idag ändå!
Jag skulle egentligen på ett möte i stan men det blev flyttat, hoppsan :/

Jaja, passade iaf på att pysa på gymmet som sagt!
Och nu är det bestämt, jag skrotar mitt gamla program då det totalt tråkar ut mig och jag behöver nya utmaningar!!

Jag har skrivit ihop ett "enkelt" program på en 3-split.
Och jag tränar olika muskelgrupper olika dagar.
Jag ska nu testa detta upplägg några veckor för att se om det funkar, annars får man ju bara justera.. eller hur!?

Så idag var första passet, och det blev bröst, axlar och triceps på inrådan av Simon More från HGD 2.0.
Dom musklerna funkar väldigt bra att träna tillsammans upptäckte jag, då man använder dom tillsammans i många övningar!

Jag har för första gången i mitt liv seriöst provat bänkpress och Oh boy vad jag missat ut på träning förut :P
bänkpress är ju riktigt grymt!
Men det tog ett tag innan jag vågade :)
Det var visserligen väldigt lugnt på gymmet idag, men jag ville inte att någon skulle kolla när jag skulle prova första gången ifall jag inte alls skulle fixa det :P
Men det gick bra, visserligen kör jag på tom stång, men jag orkar inte mer om jag ska köra 12repsx3set.
Riktigt jävla slut var jag :P haha
men det kändes grymt!!

Och eftersom både bröst, axlar och triceps samarbetar i denna övning så är den ju alldeles ypperlig :)
nu är det bara att fortsätta öva på stabiliteten i övningen!!

Onsdag blir nästa styrketräningsdag, då blir det ben!!
Sen kom jag på att ben före Zumba-dag kanske inte är någon jättehit, men jag ska iaf prova ;)
Annars byter jag bara så att måndag blir ben-dag istället!!

Nepp slut på ordbajseriet, nu ska jag fixa ett schysst upplägg på min gymbok!!

Puss på er

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0